Používání zádržných systémů podle pozice osoby ve vozidle a typu komunikace

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Míra používání zádržných systémů podle pozice osoby ve vozidle (řidiči, spolujezdci vpředu a vzadu) a typu komunikace (silnice v intravilánu a silnice I. a II. třídy v extravilánu) v roce 2006.

Míra používání zádržných systémů je mírně odlišná na různých typech komunikací a u různých pozic osob ve vozidle. Tuto skutečnost prezentuje Graf 1. V roce 2006 se rozdíl v míře používání zádržných systémů podle typu komunikace významně snížil – u řidičů a spolujezdců vpředu byl rozdíl v míře používání bezpečnostních pásů na různých typech komunikací maximálně 5%. Ke snížení rozdílu přispělo zvýšení míry užívání zádržných systémů v intravilánu větších měst, kde byla ochota cestujících používat zádržné systémy dlouhodobě nižší než na silnicích v extravilánu.

Nadále zůstává nejnižší míra používání bezpečnostních pásů u dospělých spolujezdců na zadních sedadlech (na všech typech komunikací jen mírně přes 50%). V případě řidičů a spolujezdců se míra používání bezpečnostních pásů srovnala – hodnoty se liší maximálně o 1% na všech typech komunikací, což je trend shodný s vývojem v zemích EU.

obrázek:graf 1 pouzivani zadrznych systemu v extravilanu podle pozice o

Graf 1: Používání zádržných systémů v extravilánu podle pozice osoby ve vozidle a podle typu komunikace v roce 2006

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: zádržné systémy, bezpečnostní pásy, sedačka dětská, autosedačka
Popis: Míra používání zádržných systémů podle pozice osoby ve vozidle (řidiči, spolujezdci vpředu a vzadu) a typu komunikace (silnice v intravilánu a silnice I. a II.…