Strategie bezpečnosti silničního provozu Zlínského kraje
Centrum dopravního výzkumu zpracovávalo pro Zlínský kraj „Strategii bezpečnosti silničního provozu“ na období let 2012 – 2020.
Tisková zpráva byla převzata z portálu Zlínského kraje (www.kr-zlinsky.cz).
Strategii bezpečnosti silničního provozu  Zlínského kraje na období 2012–2020 schválila na svém jednání dne 3.12.2012 krajská  rada. Tento dokument vychází z Národní strategie bezpečnosti silničního provozu,  schválené vládou České republiky v srpnu 2011, která vytyčuje cíle, základní  principy a návrhy konkrétních opatření směřující k zásadnímu snížení nehodovosti  na silnicích v České republice. Národní strategie ukládá krajským představitelům  zabezpečit realizaci nástrojů v ní uvedených na území jednotlivých krajů.
Základním cílem národní strategie je snížit do  roku 2020 počet usmrcených v silničním provozu na úroveň průměru evropských zemí  a současně o 40 % snížit počet těžce zraněných. Ve svém důsledku to znamená, že  v České republice je cílem snižování počtu smrtelných obětí nehod průměrně každý  rok o 5,5 %. V souhrnu to také znamená redukci počtu usmrcených o zhruba 60 %  oproti roku 2009, tj. na 360 osob. Splnění dalšího strategického cíle, tedy  snížení počtu těžce zraněných osob při nehodách v silničním provozu o 40 %, bude  možno dosáhnout při meziročním poklesu o 3,6%.
Strategii pro Zlínský kraj zpracovalo Centrum  dopravního výzkumu Brno. Její obsah byl konzultován s několika spolupracujícími  složkami – Policií České republiky, Celní správou, Ředitelstvím silnic Zlínského  kraje, Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky, krajským koordinátorem  BESIP či s obcemi s rozšířenou působností.
Konkrétní výčet aktivit, které by měly vést  k naplnění cílů krajské strategie, je uveden v tzv. Akčním programu, který je  přílohou této strategie. Akční program je rozdělen do tří částí zaměřených na  základní složky tvořící bezpečný dopravní systém. Těmi jsou bezpečná pozemní  komunikace, bezpečné dopravní prostředky a bezpečné chování. V akčním programu  jsou zároveň definovány nejvíce kritické skupiny účastníků silničního provozu a  nejnebezpečnější rizikové faktory chování. Sem patří děti, chodci, cyklisté,  motocyklisté, mladí a noví řidiči, stárnoucí populace, alkohol a jiné návykové  látky při řízení, nepřiměřená rychlost a agresivní způsob jízdy.
Zároveň s krajskou strategií schválili radní i  deklaraci samospráv o spolupráci při její realizaci. Deklarací Zlínský kraj  společně s třinácti obcemi s rozšířenou působností na jeho území vyjadřují  společný zájem na plnění cílů obsažených v krajské strategii.
            
                
                    
                    
                    
                    
                
                
                    Centrum dopravního výzkumu v.v.i.
                
            
            
        
Komentáře
Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.
 Klíčová slova: strategie, bezpečnosti, silničního, provozu, zlínského, kraje
            Popis: Strategie bezpečnosti silničního provozu Zlínského kraje
        
