Vítejte na stránkách NSBSP

V roce 2002 se členské státy Evropské unie zavázaly, že do roku 2010 sníží počet usmrcených na silnicích o polovinu. Se vstupem České republiky mezi členské státy EU v roce 2004 tak vznikla pro náš stát povinnost se začít intenzivněji zabývat bezpečností silničního provozu i u nás a v kontextu s vývojem v dalších zemích Evropské unie. V roce 2004 začala platit první Národní strategie bezpečnosti silničního provozu (dále jen NSBSP), na kterou navázala aktualizace na roky 2008-2010 (2011).

V roce 2011 byla vytvořena nová NSBSP na roky 2011-2020 s aktualizovaným cílem v návaznosti na EU. V roce 2016 byla provedena Revize a aktualizace NSBSP, která je reakcí na neplnění cílů, které si NSBSP 2011-2020 předsevzala. Cílem NSBSP je dosáhnout do roku 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru států EU (tj. cca o 60 %) a počtu těžce zraněných o 40 %.

Úvod

NSBSP - Národní strategie bezpečnosti silničního provozu

Strategickým cílem NSBSP je oproti výchozímu roku 2009 do roku 2020 snížit počet usmrcených v silničním provozu o 60 % - tj. na 333 osob do 24 hodin od nehody a počet těžce zraněných o 40 % - tj. na 2122 osob. NSBSP není jen dokumentem Ministerstva dopravy, ale je to vládní dokument, jehož revidovaná a aktualizovaná verze byla přijata vládou ČR 27. února 2017.

Aktuálně

14. 11. 2019: Nesprávné předjíždění

Další důležitý dílčí cíl NSBSP.

13. 11. 2019: Fatální následky dopravních nehod v Evropě

Srovnání České republiky s Evropou.

12. 11. 2019: Třicetiprocentní nárůst usmrcených v důsledku nedání přednosti v jízdě

V období ledna až října 2019 bylo vdůsledku dopravních nehod na pozemních komunikacích usmrceno 460a těžce zraněno 1783 osob. Nejhorší meziroční bilance ze všech dílčích cílů Národní strategie bezpečnosti silničního provozu 2011-2020 byla evidována u nehod způsobených…

Historie aktualit