Vítejte na stránkách NSBSP

V roce 2002 se členské státy Evropské unie zavázaly, že do roku 2010 sníží počet usmrcených na silnicích o polovinu. Se vstupem České republiky mezi členské státy EU v roce 2004 tak vznikla pro náš stát povinnost se začít intenzivněji zabývat bezpečností silničního provozu i u nás a v kontextu s vývojem v dalších zemích Evropské unie. V roce 2004 začala platit první Národní strategie bezpečnosti silničního provozu (dále jen NSBSP), na kterou navázala aktualizace na roky 2008-2010 (2011).

V roce 2011 byla vytvořena nová NSBSP na roky 2011-2020 s aktualizovaným cílem v návaznosti na EU. V roce 2016 byla provedena Revize a aktualizace NSBSP, která je reakcí na neplnění cílů, které si NSBSP 2011-2020 předsevzala. Cílem NSBSP je dosáhnout do roku 2020 v porovnání s rokem 2009 snížení počtu usmrcených na úroveň průměru států EU (tj. cca o 60 %) a počtu těžce zraněných o 40 %.

Úvod

NSBSP - Národní strategie bezpečnosti silničního provozu

Strategickým cílem NSBSP je oproti výchozímu roku 2009 do roku 2020 snížit počet usmrcených v silničním provozu o 60 % - tj. na 333 osob do 24 hodin od nehody a počet těžce zraněných o 40 % - tj. na 2122 osob. NSBSP není jen dokumentem Ministerstva dopravy, ale je to vládní dokument, jehož revidovaná a aktualizovaná verze byla přijata vládou ČR 27. února 2017.

Aktuálně

16. 9. 2019: Národní strategie bezpečnosti silničního provozu: leden-srpen 2019

Jak se dařilo plnit Národní strategii přes prázdniny?

13. 9. 2019: Počet usmrcených chodců - leden-srpen 2019

V období leden-srpen 2019 bylo v důsledku dopravních nehod na pozemních komunikacích usmrceno 43 a těžce zraněno 259 osob, v obou případech se jedná o historicky nejnižší počty.

3. 9. 2019: Nehody chodců

Chodci patří k nejzranitelnějším účastníkům dopravních nehod. Oproti ostatním účastníkům silničního provozu nejsou při střetu ničím chráněni. Typickým rizikovým chováním chodce je náhlé vstoupení chodce do jízdního koridoru vozidla, zejména z oblasti zakrytého výhledu.

Historie aktualit