ANKETA – Praktické zkušenosti s jízdou na elektrokolech - výsledky

Pohlaví
Věk respondentů
K jakým účelům Vaše elektrokolo používáte?
K jakým účelům Vaše elektrokolo používáte NEJVÍCE?
Používáte na elektrokole přilbu?
Co je podle vás bezpečnější?
Které z typů komunikací při jízdě na elektrokole využíváte?
Pořizovali jste si elektrokolo sami?
Kolik vaše elektrokolo přibližně stálo?
Byl vám při prodeji elektrokola nabídnut jeho tuning (zrychlení, zvýšení výkonu)?
Je Vaše elektrokolo opatřeno tuningem, díky kterému může asistence pomáhat i při rychlostech nad 25 km/h?
Víte, že takové „elektrokolo“ není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích?
Prosím ověřte, že nejste robot! (výsledek vypište číslicí)

Vaše názory

„Reakce: Promoting your website is inexpensive Click Here” 1. 1. 2024 - 03:11
„Komentář: Kdo ovládá bezpečně kolo umí ovládat bezpečně i elektrokolo, vše je jen o hlavě.” 3. 8. 2022 - 17:45
„Komentář: Na elektro kole jezdi lide kteri temer nikdy na kole nejezdili” 2. 8. 2022 - 12:10
„Komentář: Elektrokolo "tuning" nemá ale v ""tajném"" menu lze nastavit vyšší i nižší omezení rychlosti asistence. Také má ruční "plynovou páčku" která funguje pouze pokud šlapete, ale s tolerancí cca 3 minuty” 14. 10. 2021 - 13:14
„Komentář: V zaměstnání jej používáme i jako služební elektrokolo” 6. 10. 2021 - 07:22
„Reakce: Nevím, proč se kolem elektrokol o něčem pořád diskutuje, připadá mi to jako žabomiší válka očkovaných a neočkovaných. Prostě si chci dokazovat že na to mám a pak si šlapu na manuálu, nebo si chci jen tak jezdit a tak si v našem kopcovitém kraji pomůžu tou spásnou ekologickou elektřinou. Není nad čím diskutovat... Ale né, to si tu ti zamindrákovaní furt musí honit triko...” 24. 9. 2021 - 14:03
„Komentář: Mám benzín, 4 kW, dvoutakt, čoudí to jaxviň, maximálka tak 50 km/h, ale když se dá menší zadní rozeta, tak to jede i 70. Na motoru je štítek 50 ccm / 1 kw, kvůli Mlíkařům. ” 27. 8. 2021 - 12:54
„Reakce: Z vašeho průzkumu vyplývá, že elektrokola používají hlavně starší lidi na rekreační účely. Toťo ve své praxi a cestách nepozorují.” 26. 8. 2021 - 21:01
„Reakce: Přečipování kola není zákonem dovoleno pro použití na cyklostezkách. Tečka. Jestli chce někdo jezdit jako na skůtru, at si jezdí na silnici se všemi důsledky. Elektrokolo má význam pro lidi, kteří už nemají na to, aby vyjeli každý kopec a pak v klidu pokračovali dál - je jedno, z jakého důvodu, těch může být spousta. I tito lidé chtějí sportovat a mít z toho radost. Spousta nabušenců, kteří jsou schopní vyjet na "Lomničák" a z nichž se rekrutuje nejvíce kritiků elektrokol, na něm nikdy nejela delší trasu. Nejvíc je štve, že je do kopce předjede kdejaká bába. Nepřečipované kolo samo nejede, pořád se musí šlapat a podávat nějaký výkon. A pokud někdo jede na nepřečipovaném elektrokole po rovině více než 25 km/h, tak by měl být spíše pochválen, anžto tahá vlastní silou kolo těžké 22+ kg (běžné elektrokolo). Bezpečnost provozu závisí na jezdci, ne na kole. Chování 2,5 tunového SUV je mezních situacích taky jiné než u 1,5 t hatchbacku. Fyziku nelze ošidit. Policie by měla hledět na dodržování zákona a vyhnat "skůtraře" z cyklostezek. Nejen kola ale i tzv. koloběžky, které přesně jako skůtr i vypadají.” 26. 8. 2021 - 10:32
„Komentář: Ještě bych dodal druh elektrokola. Je velký rozdíl mezi používáním horského, trekingového, skládačky, nákladního...” 25. 8. 2021 - 20:32
„Reakce: Je fakt vidět, že lidi nemyslí. Ohledně nebezpečnosti si to většina neuvědomuje. Jednoduše řečeno Vyšší rychlost = Vyšší nebezpečí!” 25. 8. 2021 - 15:39
„Reakce: Admin reakce na: „Reakce: Bazírování na zákazu čipování >25 km/h je nesmysl. Jezdit v městském provozu 25 km/h nebo například 35 km/h je zásadní rozdíl, 25 km/h je mezi auty velmi nebezpečné a o něco vyšší rychlost lépe splyne s provozem. Nehledě na to, že neelektrická kola jezdí normálně rychleji, silničky běžně i 40 km/h, tak nevidím důvod k umělému snižování na 25 km/h.” To, že asistence pomáhá do 25 km/h neznamená, že na elektrokole nelze jet rychleji. Pochopitelně lze, stejně rychle jako na kole bez pomocného motorku.” 25. 8. 2021 - 12:15
„Reakce: Bazírování na zákazu čipování >25 km/h je nesmysl. Jezdit v městském provozu 25 km/h nebo například 35 km/h je zásadní rozdíl, 25 km/h je mezi auty velmi nebezpečné a o něco vyšší rychlost lépe splyne s provozem. Nehledě na to, že neelektrická kola jezdí normálně rychleji, silničky běžně i 40 km/h, tak nevidím důvod k umělému snižování na 25 km/h.” 25. 8. 2021 - 10:33
„Komentář: Nebezpečný může být cyklista, nikoliv však elektrokolo.” 25. 8. 2021 - 07:47
„Komentář: Elektrokolo má smysl pro lidi, kteří mají nějaký hendikep. Stáří, nemoc. Pro tlouštíky to je jen prostředek, jak překážet na cestách případně jak projevit nový druh snobizmu typu "Já na to mám".” 24. 8. 2021 - 21:07
„Komentář: Mám elektrokolo za dva tisíce z bazoše a jezdí super.” 24. 8. 2021 - 20:27
„Komentář: Jezděte s přilbou! Jezdili jsme s manželem bez a on z důvodu zdravotní i dispozice spadl z kola přímo na hlavu. Jeho zdravotní stav se rychle horší a nyní po 3 letech nejenže nemůže jezdit na kole, ale už skoro ani nechodí. Varování všem cyklistům! ” 24. 8. 2021 - 20:11
„Komentář: --Proč si lidé pořiidili elektrokolo --nelitují nakupů ? --koupili by si jej znova ” 24. 8. 2021 - 19:24
„Reakce: Nemám dotazy ani připomínky ” 24. 8. 2021 - 16:27
„Komentář: Jezdím spíše sjezd, takže jsem dříve nic nevyjel, na elektrokole si vše vyjedu i sjedu akorát se obávám legislativních uprav budoucna. Helmu vozím jenom kvůli mému stylu ježdění na běžné cesty po městě ji nepoužívám” 24. 8. 2021 - 16:00
„Reakce: Admin reakce na dotaz: „Komentář: Víte, že takové „elektrokolo“ není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích? - to je samozřejmě nesmysl, jak jste na to přišli? ” 20. 8. 2021 - 14:05 Stanovisko k používání elektrokol (metodický pokyn MD): V případech, kdy provedení vozidla - elektrokola neodpovídá podmínkám uvedeným v příloze 12, část C, vyhlášky č. 341/2014 Sb., v platném znění, nebo nejsou vyjmuta z působnosti Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 168/2013, tak vozidlo - elektrokolo podléhá schválení k provozu na pozemních komunikacích, registraci atd. zpravidla jako motocykl, nebude se tedy jednat o jízdní kolo a jeho řidič je povinen provozovat ho jako motorové vozidlo – motocykl v souladu se zákonem č. 361/2000 Sb. jako např. být držitelem příslušného řidičského oprávnění. Související příklady z webových stránek prodejců elektrokol k této problematice: Vezměte prosím ještě jednou v potaz, že elektrokolo s instalovaným chip tuningem lze legálně provozovat pouze mimo veřejné komunikace. https://ekolo.cz/tuning Elektrokolo s uvedenou úpravou je možné provozovat jen na vlastní nebezpečí a zásadně mimo veřejné a pozemní komunikace. https://www.akumo.cz/odstraneni-omezovace” 23. 8. 2021 - 08:20
„Komentář: Zakázat cyklostezky spolu s chodníkem. ” 21. 8. 2021 - 08:57
„Komentář: Víte, že takové „elektrokolo“ není způsobilé k provozu na pozemních komunikacích? - to je samozřejmě nesmysl, jak jste na to přišli? ” 20. 8. 2021 - 14:05
„Komentář: S nástupem sdílených elektrokoloběžek a sdílených kol se zhoršila bezpečnost ve městech. Je to dáno nekázní řidičů těchto vozidel. Dohled absolutně chybí. Začíná to být dost nebezpečné. Mělo by se to co nejdříve začít řešit a ideálně regulovat zákonem.” 13. 8. 2021 - 13:00
„Komentář: V ČR je velmi špatné značení cyklistických tras. Chybí viditelné rozcestníky. Stále hodně tras vede po silnicích pro motorová vozidla, což je velmi nepříjemné jak pro cyklisty, tak pro řidiče aut. Prosím o více cyklistických tras mimo silnice. Ideální situ” 12. 8. 2021 - 09:54
„Komentář: Nemam klasicky ebike, ale ecargo, nakladni kolo. Chci jezdit mene autem po meste a blizkem okoli.” 11. 8. 2021 - 10:08
„Komentář: Každý dopravní prostředek chce to svoje. Elektrokolo není nebezpečnější než normální, když při jízdě používáte rozum.” 10. 8. 2021 - 21:53
„Komentář: Jestli chcete něco udělat pro bezpečnost cyklistů, přijeďte se podívat k nám a pojďme hledat možnosti jak odstranit dopravní řešení, která si zaslouží označení VRAŽDA CYKLISTIKY!!!” 10. 8. 2021 - 21:26
„Komentář: Formulář nepokrývá možnost, kterou jsem měl, tedy že nešlo o tuning, ale součást elektrifikační sady na běžné kolo tak, jak byla pořízena. Zvýšení rychlosti lze u dané sady nastavit v servisním menu (přístupné složitým mačkáním kombinace tlačítek). Vyzkouš” 10. 8. 2021 - 15:36
„Komentář: Chtělo by to lepší infrastrukturu - cyklostezky, na silnici jsou řidiči často bezohlední.” 10. 8. 2021 - 11:42
„Reakce: jízda na elektrokole je sport? a Jaký” 3. 8. 2021 - 07:13
„Reakce: Kdy se začne kontrolovat čipování?” 2. 8. 2021 - 10:34
„Reakce: Pokutovat načipovaná kola! ” 30. 7. 2021 - 21:59
„Komentář: Přeji si přísnou kontrolu zda není e-kolo načipované. ” 30. 7. 2021 - 21:55
„Komentář: K čemu tato anketa? ” 30. 7. 2021 - 10:17
„Komentář: Tunning jsem nepotřeboval, protože mám zadní pohon a u něj je možné zvýšit výkon na ovládacím panelu. Omezení jsem si dal na 30 km/hod, což je optimální.” 30. 7. 2021 - 07:26
„Komentář: Návrh na otázku jaký mají lidé názor na bezpečnost jízdy na elektrokole s tuningem a bez.” 30. 7. 2021 - 00:16
„Komentář: Některé otázky nesvědčí o vaší přílišné inteligenci. LP” 29. 7. 2021 - 19:47
„Komentář: trosku nevidím rozdiel medzi sport a rekreačné využitie, chcelo by to špecifikovať ” 29. 7. 2021 - 17:56
„Komentář: v otázce bezpečnosti mi chybí možnost - obě jsou stejně nebezpečná... ” 29. 7. 2021 - 06:25