Železniční přejezdy - z hlediska pozemní komunikace

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Jedná se srážky s nižším výskytem, ale mimořádně vysokým rizikem - asi 30x vyšším než při srážce jedoucích motorových vozidel. Průměrně 15 ze 100 nehod tohoto typu končí smrtí.

Jedná se srážky s nižším výskytem, ale mimořádně vysokým rizikem - asi 30x vyšším než při srážce jedoucích motorových vozidel. Průměrně 15 ze 100 nehod tohoto typu končí smrtí.

Počet usmrcených i počet nehod tohoto typu je (s určitými výkyvy) poměrně stabilní.

obrázek:graf 1 usmrceni pri srazce s vlakem

Graf 2: Nehody - srážky s vlakem

Většina těchto nehod se odehrává na zabezpečených přejezdech. Zabezpečeným přejezdem se rozumí přejezd vybavený signalizačním zařízením nebo závorami, případně obojím. Nezabezpečeným přejezdem se rozumí přejezd vybavený pouze výstražným křížem. V ČR existuje celkem více než 8000 železničních přejezdů. Z toho 5000 je vybaveno pouze výstražným křížem, 1900 signalizačním zařízením, 500 závorami a 800 signalizačním zařízením i závorami.

obrázek:graf 3 nehody na zeleznicnim prejezdu

Graf 3: Nehody na železničním přejezdu

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: nehodovost, bezpečnost provozu, přejezd železniční, přejezd zabezpečený, přejezd nezabezpečený
Popis: Vývoj nehodovosti na železničních přejezdech v ČR.