Děti v dopravě

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Zdroj: www.swov.nl

Je doprava pro děti (0 – 14 let) bezpečná?

Děti jsou zranitelní účastníci dopravy. Navíc stále rozvíjejí své schopnosti, které jim v důsledku umožní stát se odpovědnými a nezávislými účastníky silničního provozu. Otázkou je, jak bezpečná je doprava pro naše děti a též, zda došlo během posledních několika let k nějakým zlepšením. Jaká jsou vysvětlení těchto zlepšení a jsou možná nějaká další?

Která opatření přispívají k vyšší bezpečnosti?

Během několika posledních let bylo v Holandsku zavedeno (nebo je v současnosti na zavedení připravováno) množství opatření, které mohou zvýšit bezpečnost dětí v silničním provozu.

Mezi ty důležité patří implementace opatření, které přímo zvýhodňují zranitelné účastníky silničního provozu, jako jsou: zóny 30 km/h, okružní křižovatky, přechody pro chodce a přejezdy pro mopedy. Bezpečnost silničního provozu vyžaduje zvýšenou pozornost především v residenčních oblastech. Je důležité zde neustále usilovat o snižování povolené rychlosti, a to také tehdy, když je daná oblast nebo její infrastruktura přehodnocována či rekonstruována.

To, zda bude výsledek nehody relativně příznivý, z části závisí na bezpečné konstrukci přední části vozidla. Zlepšení v této oblasti a také nařízení EU by přispěly ke snížení následků případné srážky z hlediska cyklistů a chodců (Schoon, 2004).

Systémy zlepšující viditelnost, jako jsou vylepšené zpětné zrcátka a zpětné kamery pomáhají předejít důležitému typu nehod, jímž je srážka (mladého) cyklisty s nákladním automobilem odbočujícím vpravo. Bezpečnostní prostředky, jako jsou cyklistické helmy, také ovlivňují míru bezpečnosti dětí v silničním provozu. Ve vozidlech lze použít bezpečnostní pásy, dětské autosedačky a dostatečné polstrování vnitřku vozidla.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášeni.

Přihlášení