Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Ve směrových obloucích na dvoupruhových, směrově nerozdělených silnicích se používají různé formy vodorovného dopravního značení bez znalosti jeho skutečného vlivu na chování řidičů. Cílem studie bylo zaplnění této mezery prostřednictvím pilotního vyhodnocení vlivu dělící čáry a vodících čar na rychlost a trejektorii jízdy v šesti směrových obloucích.


Ve směrových obloucích na dvoupruhových, směrově nerozdělených silnicích se používají různé formy vodorovného dopravního značení bez znalosti jeho skutečného vlivu na chování řidičů. Cílem studie bylo zaplnění této mezery prostřednictvím pilotního vyhodnocení vlivu dělící čáry a vodících čar na rychlost a trejektorii jízdy v šesti směrových obloucích. Data byla získána z kalibrovaného videozáznamu ve stavu před a po realizaci vodorovného dopravního značení. Z výsledku vyplynul pokles rychlosti u dělící čáry i vodících čar. U trajektorie byly výsledky rozdílné: zatímco u dělící čáry se jízdní stopa posunula k okraji vozovky, v případě vodících čar se stopa posunula ke středu vozovky.

HAVRÁNEK, Pavel, Robert ZŮVALA a Jiří AMBROS. Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku? Silniční obzor, 2020, roč. 81, č. 7-8, s. 189-192. ISSN 0322-715

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova:
Popis: Jak ovlivňuje vodorovné dopravní značení jízdu ve směrovém oblouku?