Mezinárodní srovnání - Těžká vozidla (nákladní vozidla a autobusy)

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Od roku 1970 klesla míra rizika pro osobní automobily a dodávkové vozy z 11 - 27 usmrcených na 1 mld. vozokm u vyspělých zemí (Velká Británie, Švýcarsko, Dánsko, Švédsko) na 3 - 5 usmrcených na 1 mld. vozokm v roce 2005 (u Velké Británie dokonce 1,4). ČR má nyní hodnotu 5,5 usmrcených na 1 mld. vozokm, srovnatelnou s těmito státy i se Slovinskem (v roce 1980 to bylo 12,3 usmrcených na 1 mld. vozokm).

Graf 1: Vývoj míry rizika - počet usmrcených na 1 mld. vozokm pro těžká vozidla (nákladní automobily a autobusy) (1970 - 2005)

Od roku 1970 klesla míra rizika pro osobní automobily a dodávkové vozy z 11 - 27 usmrcených na 1 mld. vozokm u vyspělých zemí (Velká Británie, Švýcarsko, Dánsko, Švédsko) na 3 - 5 usmrcených na 1 mld. vozokm v roce 2005 (u Velké Británie dokonce 1,4). ČR má nyní hodnotu 5,5 usmrcených na 1 mld. vozokm, srovnatelnou s těmito státy i se Slovinskem (v roce 1980 to bylo 12,3 usmrcených na 1 mld. vozokm).

Graf 2: Podíl usmrcených v % v těžkých vozidlech (nákladních automobilech a autobusech) z celkového počtu usmrcených (2005)

V ČR je podíl usmrcených v těžkých vozidlech (z celkového počtu) 5,4 %, což je asi průměrná hodnota vzhledem k dalším zemím. Nejnižší podíl je ve Francii (3,8 %), nejvyšší v Portugalsku (15,7 %).

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova:
Popis: Mezinárodní srovnání - Těžká vozidla (nákladní vozidla a autobusy)