Porovnání vývoje rychlostí v extravilánu a intravilánu

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


V extravilánu je patrný nárůst rychlosti (o zhruba 10 km•h-1), který je způsoben částečně snížením podílu pomalých vozidel a zároveň snahou řidičů získat v extravilánu ztracený čas pomalejší jízdou v intravilánu. Míra překračování nejvyšší dovolené rychlosti v intravilánu klesla na polovinu (12% vozidel) a v extravilánu zůstává přibližně stejná v obou pololetích roku 2006 (cca 15% vozidel).

V extravilánu je patrný nárůst rychlosti (o zhruba 10 km•h-1), který je způsoben částečně snížením podílu pomalých vozidel a zároveň snahou řidičů získat v extravilánu ztracený čas pomalejší jízdou v intravilánu. Míra překračování nejvyšší dovolené rychlosti v intravilánu klesla na polovinu (12% vozidel) a v extravilánu zůstává přibližně stejná v obou pololetích roku 2006 (cca 15% vozidel).

Graf 1: Porovnání rychlostí a překračování nejvyšší dovolené rychlosti v extravilánu a intravilánu v prvním a druhém pololetí roku 2006

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášeni.

Přihlášení


Klíčová slova: měření rychlosti, rychlost, zákon silniční
Popis: Porovnání vývoje rychlostí v extravilánu a intravilánu v prvním a druhém pololetí 2006.