Projekt CAST

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


(CAST je akronym pro Campaings and Awarenes-raising Strategies in Traffic Safety)

Strategické cíle

Projekt CAST byl navržen ve formě Specificky cíleného výzkumného projektu, jehož účelem je uspokojení požadavků Evropské komise pro zvyšování bezpečnosti v dopravě pomocí efektivních kampaní pro bezpečnost silničního provozu. Projekt vytvoří nástroje pro vyhodnocování a nástroje pro navrhování masmediálních kampaní pro bezpečnost silničního provozu. Tyto nástroje umožní Evropské komisi vytvářet a implementovat takové kampaně a vyhodnocovat jejich (izolovaný) vliv na dopravní nehodovost i na jiné indikátory bezpečnosti. Projekt bude následně tyto nástroje validizovat testováním vyhodnocovacích nástrojů na kampani placené Evropskou unií (EUCHIRES) a využitím nástrojů pro navrhování k vytvoření a implementaci pan-evropské kampaně na podporu implementace nově zaváděných opatření.

V současné době je k dispozici značné množství výzkumů o vlivech masmediálních kampaní, což umožňuje formulovat osvědčené postupy (best practices) pro vytváření a vyhodnocování kampaní. Některé studie zkoumaly vliv kampaní pomocí vývoje dopravní nehodovosti, avšak většina výzkumů se zaměřuje na měření vnímání, akceptace a známosti kampaní. V každém případě se objevuje urgentní potřeba vyhodnocovacího výzkumu, který by dokázal izolovat vlivy masmediálních kampaní na počet dopravních nehod a jiné indikátory od vlivů dalších aktivit směrem k bezpečnosti silničního provozu, jako je např. kontrola. Toho je možné dosáhnout určením relativního příspěvku masmediálních kampaní v integrovaných kampaních, které typicky zahrnují řadu dalších aktivit včetně kontroly. Dostupnost jasných vědeckých informací o efektivitě i rentabilitě izolovaných vlivů kampaní je předpokladem pro navrhování budoucích kampaní nejefektivnějším možným způsobem. Nástroj pro vyhodnocování, který by mohl produkovat takové informace doposud chybí, přičemž by mohl přispět k dalšímu podpůrnému nástroji pro navrhování kampaní nejlepším možným způsobem.

Participanti

  • Institut Belge pour la Sécurité Routière asbl (IBSR/BIVV), Belgium (koordinátor projektu)
  • Transportøkonomisk institutt (TØI), Norway
  • Institut National de Recherche sur les Transports et leur Sécurité (INRETS), France
  • Statens väg- och transportforskningsinstitut (VTI), Sweden
  • La Prevention Routiere Internationale (PRI), Portugal
  • Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt), Germany
  • Danish Transport Research Institute (DTF), Denmark
  • FACTUM Chaloupka & Risser OHG (FAC), Austria
  • RST-SIPSiVi srl (RST-SIPSiVi), Italy
  • Limburgs Universitair Centrum, Transportation Research Institute (IMOB), Belgium
  • Ministry of Transport, Public Works and Water Management, (Min. of Transport NL) The Netherlands
  • Prevenção Rodoviária Portuguesa (PRP), Portugal
  • Instytut Badawczy Dróg I mostów (IBDiM), Poland
  • Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV), The Netherlands
  • Swiss Council for Accident Prevention (bfu), Switzerland
  • Universidade Técnica de Lisboa / Faculdade de Motricidade Humana (UTL/FMH), Portugal
  • Centrum dopravního výzkumu (CDV), Czech Republic
  • University of Thessaly (UTh), Greece
  • University of Ljubljana Faculty of Arts (ULFF), Slovenia

Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášeni.

Přihlášení