Rozdělení nehodovosti na úsecích a křižovatkách

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Rozdělení nehodovosti podle směrových poměrů komunikace v ČR (přímý úsek, typy křižovatek).

Podle směrových poměrů se většina nehod (57 %) odehrála na přímém úseku komunikace, jejich výsledkem bylo 48 % všech usmrcených. Relativně nejrizikovější vzhledem k možnosti usmrcení při nehodě jsou zatáčky a přímé úseky za zatáčkou. Na křižovatkách všech druhů se odehrálo 25 % všech nehod a bylo tam 20 % všech usmrcených. Na křižovatkách 4-ramenných je největší riziko usmrcení (4,8 usmrcených/1000 nehod), méně je na 3-ramenných (3,3 usmrcených/1000 nehod), 5- a víceramenných křižovatkách (3,8 usmrcených/1000 nehod). Na okružních křižovatkách je toto riziko nejnižší - 1,5 usmrcených/1000 nehod, což je asi 3,3x méně než u 4-ramenných křižovatek (nehledě na to, že i riziko samotné nehody je mnohem nižší). Za roky 1994 - 2005 bylo při nehodách na okružních křižovatkách v ČR usmrceno pouze 22 osob.

Graf 1: Usmrcení podle směrových poměrů komunikace (2005)

Graf 2: Nehody podle směrových poměrů komunikace (2005)

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře k tomuto článku, musíte být přihlášeni.

Přihlášení Registrace


Klíčová slova: bezpečnost provozu, nehodovost, komunikace pozemní, křižovatka, křižovatka úrovňová, křižovatka okružní
Popis: Rozdělení nehodovosti podle směrových poměrů komunikace v ČR (přímý úsek, typy křižovatek).