Rozdělení nehodovosti na úsecích a křižovatkách

Uložit jako PDF

Tento článek si můžete
uložit ve formátu PDF.


Rozdělení nehodovosti podle směrových poměrů komunikace v ČR (přímý úsek, typy křižovatek).

Podle směrových poměrů se většina nehod (57 %) odehrála na přímém úseku komunikace, jejich výsledkem bylo 48 % všech usmrcených. Relativně nejrizikovější vzhledem k možnosti usmrcení při nehodě jsou zatáčky a přímé úseky za zatáčkou. Na křižovatkách všech druhů se odehrálo 25 % všech nehod a bylo tam 20 % všech usmrcených. Na křižovatkách 4-ramenných je největší riziko usmrcení (4,8 usmrcených/1000 nehod), méně je na 3-ramenných (3,3 usmrcených/1000 nehod), 5- a víceramenných křižovatkách (3,8 usmrcených/1000 nehod). Na okružních křižovatkách je toto riziko nejnižší - 1,5 usmrcených/1000 nehod, což je asi 3,3x méně než u 4-ramenných křižovatek (nehledě na to, že i riziko samotné nehody je mnohem nižší). Za roky 1994 - 2005 bylo při nehodách na okružních křižovatkách v ČR usmrceno pouze 22 osob.

Graf 1: Usmrcení podle směrových poměrů komunikace (2005)

Graf 2: Nehody podle směrových poměrů komunikace (2005)

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i.

Logo Centrum Dopravního Výzkumu, v.v.i. Centrum dopravního výzkumu v.v.i.


Komentáře

Abyste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášeni.

Přihlášení


Klíčová slova: bezpečnost provozu, nehodovost, komunikace pozemní, křižovatka, křižovatka úrovňová, křižovatka okružní
Popis: Rozdělení nehodovosti podle směrových poměrů komunikace v ČR (přímý úsek, typy křižovatek).